ZOLO Cockpit XL | Penis Vibrator review

23-09-2020

Zo, ik hoop dat jullie wat hadden aan mijn top 5 masturbators van vorige week. Maar het is hoog tijd voor een โ€œgewoneโ€ review en wel van de ZOLO Cockpit XL, een stevige grote penisvibrator die ik kreeg van Willie.nl in ruil voor een eerlijke review.

SPECS

  • Materiaal: Siliconen, ABS plastic en wat electronica
  • Oplaadbaar? Ja, via een USB kabel met magneet verbinding
  • Waterdicht: Ja, zeker voor onder de douche (staat op de doos)
  • Standjes: 7 verschillende (3 steady, 4 patronen)
  • Oplaadtijd: 1,5 uur
  • Gebruikstijd: 1 uur
  • Lengte: 15cm
  • Diameter: 4,5 cm
  • Gewicht: 562 gram (!)

ZOLO Cockpit XL

Zolo cockpit xl aan de achterkant waar je de inkepingen voor de vingers ziet zitten aan de bovenkant

Een probleem dat ik wel eens heb is dat mijn pik niet in een masturbator past. Ik denk overigens dat dat probleem niet alleen voor mij aanwezig is, maar dat een groot deel van de seksspeeltjes industrie uitgaat van een gemiddelde. Met als gevolg dat je zowel boven als onder dat gemiddelde best wel wat mensen hebt die โ€œniet compatibleโ€ zijn met een toy.

De ZOLO Cockpit XL speelt juist in op die mensen die boven dat gemiddelde zitten, met een extra grote (en extra zware) siliconen penisvibrator. Dat is overigens niet de standaard voor het merk ZOLO (helaas).

De Cockpit XL is dus een grote siliconen sleeve met daarin een geรฏntegreerde (lees: hij kan er NIET uit) bullet.

De bullet โ€œkanโ€ 7 verschillende standjes, zoals bij de meeste seksspeeltjes zijn dat 3 steady (laag, midden, hoog) en 4 patronen.

Verder is de bullet (en dus de Cockpit XL) USB oplaadbaar, 1,5 uur opladen levert je een uur gebruik op.

ZOLO Cockpit XL in de doos

De doos waar je de Cockpit XL in ontvangt is best luxueus, dat wil zeggen er is een bepaalde uitstraling bij ZOLO-producten, de doos is daar zeer zeker op aangepast.
Aan de buitenkant krijg je een kartonnen sleeve met daarop de nodige bedrukking. Er zit ook een soort van embleem op waarop staat โ€œBest of the Best 2019โ€, maar dat lijkt mij meer een reclamekreet dan een daadwerkelijke prijs.

Als je de sleeve verwijdert krijg je een blauwe doos met magneetsluiting met daarin de Cockpit XL, een oplaadkabel, een opbergzakje en een (erg summiere) handleiding. Allemaal best luxe dus, je zou kunnen overwegen om het zakje te gebruiken om de Cockpit XL te laten drogen en hem daarna terug op te bergen in de doos.

ZOLO Cockpit XL getest

Zolo cockpit xl aan de voorkant waar je de flapjes kan zien

Toen ik hem voor het eerst uit de doos haalde viel mij het gewicht van de Cockpit XL meteen op, het is een heel solide (en zwaar) stuk silicone dat zijn XL-status echt wel eer aan doet.

Na anderhalf uur opladen was de ZOLO Cockpit XL ook klaar voor gebruik en kon ik aan de gang.

De Cockpit XL is dus groot en zwaar, je bedient hem doormiddel van 1 knop die bovenop (of is dat onderop) het seksspeeltje zit.

Om hem aan te zetten houd je de knop 3 seconden ingedrukt, daarna klik je door de standjes heen en dat kan maar 1 kant op, wilde je dus terug naar dat lekkere standje? Jammer joh, je moet door al die andere standjes terug.

Ben je klaar, houdt dan de knop weer 3 seconden ingedrukt en de Cockpit XL gaat uit.

Tot zover de dry run, tijd dus voor een daadwerkelijke sessie.

En hier begon meteen mijn verwarring, hoe houd ik de Cockpit XL vast? De groeven doen mij vermoeden dat ik dat stuk moet beetnemen en mijn vingers in in de groeven moet laten rusten. Maar als ik dat doe kan ik niet bij de knop om de standjes te wisselen, want die rust dan tegen mijn ballen aan.

Draai ik de Cockpit om heb ik een vrij glad groot stuk siliconen in mijn handen dat ik bijna niet kan vasthouden, maar ik kan wel bij het knopje.

Zolo cockpit xl aan de onderkant met de knop van de geintegreerde bullet

Ik vind het nu al erg verwarrend.

Ik besluit mijn vingers dus in de groeven te plaatsen en het vervelend schakelen dan maar voor lief te nemen.

Al tijdens de dry run viel mij op dat de motor van de Cockpit XL erg krachtig is. Het zijn geen rumbly vibrations, maar ook weer net niet buzzy, maar vooral heel erg heftig. Op zich klinkt dat als een mooie middenweg, maar toen ik mijn pik in de Cockpit stak kwam ik tot de conclusie dat de vibraties vooral aan de buitenkant goed te voelen zijn, aan de binnenkant absorbeert het dikke siliconen echter bijna alle vibraties en blijft er niet veel over van de sensatie.

Door het gewicht van 562 gram is het heen en weer halen van de Cockpit ook best een dingetje, je trained in ieder geval wel je arm als je hiermee bezig gaat, en de ribbels aan de binnenkant maken de gebrekkig interne vibratie redelijk goed.

Echter vibreert de buitenkant zo hard dat ik na 10 minuten dat โ€œslapendeโ€ gevoel in mijn hand kreeg en ik besloot om dan maar mijn gehele pik in de Cockpit te steken.

Echter duwde ik toen de heftig trillende bullet tegen mijn scrotum aan met als gevolg iets wat niet anders dan een pijnlijke ervaring voor mijn ballen genoemd kan worden. En ik weet, mijn testis zijn heel erg gevoelig, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit voor iemand prettig is.

Je leest het al, deze ZOLO Cockpit XL is een verzameling teleurstellende factoren en duidelijk een voorbeeld van โ€œHet idee is potentieรซl geweldig, de praktische uitvoering? Neh!โ€

Schoonmaak

Toen mijn hand (en arm) weer bijgekomen waren van het trilgeweld moest ik de Cockpit XL reinigen. Gelukkig gaat dit heel makkelijk onder de douche met wat zeep of toycleaner,

Maar pas wel op want de Cockpit wordt van water en zeep ook best wel glibberig, en 500+ gram siliconen die in je douchebak valt zorgt wel voor wat vragen van mensen in de direct omgeving (en de buren).

Conclusie

Ik had goede hoop voor de ZOLO Cockpit XL, ik was heel enthousiast dat er eindelijk een merk was dat een opbergzakje meelevert, dat er werd gedacht aan mensen met een iets groter dan โ€œnormaleโ€ piemel. Maar helaas, de goede intenties resulteren niet in een heel fijn product, ik zou haast zeggen het tegenovergestelde. En zeker als je naar de prijs kijkt van dit seksspeeltje is de conclusie duidelijk dat je je geld beter aan een handzamer seksspeeltje kan besteden dan aan deze penisvibrator. Een goed voorbeeld van โ€œSad but trueโ€.

Je koopt de ZOLO Cockpit XL bij willie.nl voor โ‚ฌ 99 euro.

Jay is de persoon achter Tess Tesst die verantwoordelijk is voor het testen van, en schrijven over seksspeeltjes die gericht zijn op de penis en de prostaat.

Omdat Jay ook kinkster is zal hij van tijd tot tijd ook een review of artikel schrijven over Kink en BDSM en alles wat daar bij komt kijken

Buiten zijn talent voor testen en schrijven over seks, seksualiteit, BDSM en natuurlijk seksspeeltjes, is hij ook verantwoordelijk voor het technisch onderhoud, de marketing en nog veel meer andere zaken binnen Tess Tesst en veel andere websites van zijn klanten.

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.