Lelo Dot Cruise

01-01-2024

Eerder schreef ik al over de Lelo Dot, de pinpoint stimulator van Lelo. Maar nu is er ook de Lelo Dot Cruise; de luxe uitvoering van de originele Dot. Eerdere sextoys van Lelo hadden ook wel eens een Cruise uitvoering. Dit houdt in dat de toy harder gaat trillen als je ‘m harder tegen je lichaam aan drukt. Ik kreeg deze vibrator van Sinful.

Specs

Materiaal: siliconen en ABS (bodysafe)
Oplaadbaar: ja
Standjes: 8 standjes in 8 intensiteitniveaus
Waterproof: ja
Verkoopprijs: 147,99 euro, hier te koop bij Sinful
Is ’t wat? Ik snap dit niet zo goed.

Pinpoint-stimulatie

Zoals je misschien weet, ben ik echt fan van pinpoint-stimulatie. Dit is de stimulatie van een heel klein gebied, in dit geval de clitoris. Met bijvoorbeeld een wandvibrator met zo’n grote kop, stimuleer je een veel groter oppervlak. Dan stimuleer je niet alleen de clitoris, maar ook de rest van de vulva. Met een pinpoint-vibrator stimuleer je héél gericht. Zo vind ik het fijn om de rechterkant van mijn clitoris te stimuleren. Heel specifiek, rechts voelt ook lekkerder dan links, geen idee waarom dat zo is. Maar met een pinpoint-vibrator kan ik dit dus precies zo doen. De stimulatie voelt heel intens, zonder dat zo’n pinpoint-toy echt superkrachtig is. Omdat het om zo’n klein gebied gaat, voelt dat gewoon heel anders.

Faal geel, snot groen en vies roze

Over de Lelo Dot heb ik begin vorig jaar een review geschreven. De Lelo Dot Cruise wijkt op een paar punten af van de Lelo Dot. Zo is de Lelo Dot er in de kleuren lila, roze en aqua, best frisse kleurtjes alle drie. De Lelo Dot Cruise is er in ‘Lemon Sorbet’ wat een beetje faal geel is, Pistachio Cream waar ik niet meer van kan maken dan snotgroen, en dan nog Peach die een beetje viezig roze is. Ik ben echt voorstander van orinele kleurtjes voor sextoys, maar met deze drie kleuren heeft Lelo de plank wat mij betreft wel echt mis geslagen. Ook heeft de Cruise geen gladde bovenkant, maar zit er wat structuur in. Het zijn een soort boogjes, maar zeker bij die groene krijg ik het idee dat er wat druipt. Ik vind het er gewoon niet sexy uitzien. Ik ben blij dat ik de Peach kreeg, en niet die groene.

Het bovenste puntje van de Dots is van siliconen zonder binnenwerk. Dat is dus lekker flexibel. Net daaronder kan je het staafje door het siliconen heen voelen. Bij de Lelo Dot is het siliconen op die plek vrij stevig, terwijl het bij de Dot Cruise veel dunner lijkt, waardoor je het makkelijker in kan deuken. Ik weet niet waarom dit verschil er is.Qua standjes en sterkte is de Dot Cruise hetzelfde als de Dot. Ook bij de Cruise geldt dat ik het gevoel van deze pinpoint-vibrator lekker vind, maar dat ik graag wat meer power had gewild.

De Lelo Cruise-functie

Maar het belangrijkste verschil is de Cruise-functie. Lelo heeft deze functie bedacht omdat sommige mensen het fijn vinden om een vibrator soms wat harder tegen hun lichaam te drukken. Bijvoorbeeld met een wandvibrator, hoe lekkerder het wordt, hoe harder ze dan drukken. Hierdoor zwakt de vibratie meestal wat af, omdat dat nou eenmaal is wat vibratie doet. Maar de Cruise-functie heft dat op, door bij extra druk wat harder te gaan trillen. Dat lijkt me echt een superhandige functie voor een wandvibrator. Maar voor een pinpoint-vibrator?

Het is dus eigenlijk de bedoeling dat de vibratie hetzelfde blijft. Hij gaat wel wat harder trillen, maar omdat de vibratie door de druk is afgezwakt, zou het juist gelijk moeten blijven. Net zoals cruise-control in een auto, de snelheid blijft constant. Tenminste, dat is het idee.

Maar nu is het zo dat ik denk dat de meeste mensen met een pinpoint-vibrator niet gaan drukken. Pinpoint stimulatie is zo gericht en intens, dat het al vrij snel (way) too much wordt als je gaat drukken. Ook voelt het meestal gewoon niet zo prettig om met zo’n klein dingetje hard tegen je clitoris te duwen. Nu is elke persoon en elke vulva anders, dus dit zal vast niet voor iedereen gelden. Maar ik denk dat voor de meeste mensen een pinpoint-vibrator gewoon niet dé toy is om veel kracht mee te gaan zetten. Wat de hele cruise-functie eigenlijk gewoon nutteloos maakt.

Ik snap het niet

Tijdens het testen heb ik het wel gedaan, harder drukken. Hee, alles voor de test. Ik had de Dot Cruise op z’n hardste standje, want ik wil die powerrrr! Als ik wat harder drukte, duurde het heel even, maar dan ging de Lelo Dot Cruise inderdaad harder trillen. Alsof ‘ie gewoon een standje harder ging. Ik kan zeker niet spreken van een constante snelheid, want het werd echt meer. Wat ik overigens wél fijn vond, want ik wilde juist wat extra power. Maar ik snap het gewoon echt niet. Als het dus gewoon mogelijk is om de Dot harder te laten trillen, waarom dan dat niet gewoon als extra standje er in zetten? Oké, de Cruise functie zorgt er ook in de lagere standjes voor dat ‘ie net wat harder gaat trillen, maar als je dat wil, kan je ‘m ook zelf gewoon een standje harder zetten, lijkt me.

Maar goed, ik ben dus in de war over het hele idee achter de Lelo Dot Cruise. Misschien heb ik het mis en zijn er wél heel veel mensen die met een pinpoint-vibrator hard tegen de clitoris drukken. En worden al die mensen hartstikke blij van deze Cruise functie. Maar persoonlijk had ik liever gezien dat Lelo wat meer power in de Dot zou doen, door een paar extra (harde) standjes toe te voegen, dan deze Cruise-functie die ook helemaal niet zo smooth werkt.

Conclusie

Ik snap de Lelo Dot Cruise niet. Ik weet niet waarom je hard tegen je clitoris zou willen drukken met een pinpoint-vibrator. Maar goed, áls je dat doet, dan lijkt het net of hij gewoon één standje harder gaat. Liever had ik gewild dat hij gewoon meer harde standjes had gekregen, want ook deze Lelo Dot Cruise mist wat power.

Je kan de Lelo Dot Cruise hier bestellen bij Sinful voor 147,99 euro

 

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.